Dátum: 2019. április 18. csütörtök    Mai névnap(ok): Andrea, Ilma


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER

Vronszkij védelmében
L. Tolsztoj – Kiss Csaba: Anna Karenina Budapesti Kamaraszínház. Kiss Csaba Anna Karenina átdolgozásában és rendezésében az az újdonság, hogy Vronszkij majdhogynem ugyanolyan szörnyű, mint Karenin. Érthetetlen kibe-mibe lett szerelmes Anna. Innentől kezdve, milyen előadást nézünk? Egy majdnem Anna Kareninát. Egy Karanin és Kareninát, ez lett volna a helyesebb cím.
Mert egy igazi Vronszkijra szüksége van ennek a történetnek. A Kiss Csaba által teremtett Vronszkij (Haás Vander Péter) se nem vonzó, se nem érdekes, se nem bohó, szinte semmi nem derül ki róla. Mi a frásszal ingatta meg a boldogságot Annában? Talán még Kiss Csaba sem tudja. Hasonlóan rideget a hasonló érdektelennel felcserélni? Minek? Ez a darabot is jegyző drámaíró-rendező tévedése.

 
Mert a szereposztásban nem tévedett. Györgyi Anna és Kulka János tökéletesen megoldják a feladatukat, csak hát egy jelenet hibádzik, az, amely az egész előadás kulcsa számomra, mert nem jön létre a megbabonázás. És ehhez még hozzájárulnak ezek az özönvíz előtti hangeffektusok. Kiskoromban látott horrorfilmek hangeffektjei, mit keresnek a legjobb Tolsztoj regény színpadi változatában?
És ha már a hangoknál tartunk, túl sokat bízott Kiss Csaba a zenére. Mert mi sem egyszerűbb, mint egy érzelmet megjeleníteni muzsikával. De ennyiszer, s ilyen hosszan, ennyi effektussal. Értem én, hogy sűríteni akar a rendező, de a kevesebb zene jobban érvényesült volna. Mert amúgy ez egy szép előadás. Lassan, narrátor szerűvé váló monológokkal hömpölygött a nagyon okosan megformált díszletben, s haladt mégis feszes ritmusban az elkerülhetetlen, finoman megoldott vég felé.

 
Karenin és Karenina két nagy alakítást kívánt meg, Kulka János és Györgyi Anna közül Kulka kapta a könnyebb feladatot. Egy önmagával vívódó, súlyos, nehezen megközelíthető, kemény figurát, aki menekül az érzelmektől.
Györgyi Anna a szinte a nullával egyenlő Vronszkij miatt csak erőlteti a szerelmet, inkább csak szenved tőle. Karenin nem tekinti ellenfelének Vronszkijt, csak Annát. És Anna fokozatosan fel is nő Kareninhez, s bele is pusztul, felőrlődik saját vállalásától.
Kiss Csaba jobban járt volna, ha saját darabot készít átírás helyett, mai élethelyzetből, mai konfliktussal, irodalmi felmenők nélkül. De nem ezt tette. Így egy kissé klasszikusan unalmas szép előadás született, nagyon pontos kettős színészi alakítással, szép színpadi képekkel, bensőséges jelenlétekkel ajándékozva meg a POSzT egyre inkább kifáradó nézőközönségét.

Fotó: Peti Péter


További képek a képgalériában

[Balogh Robert]

Cikk nyomtatása

Küldje el a cikket ismerősének!
 
feladó neve:    
feladó e-mail címe:    
címzett neve:    
címzett e-mail címe:  
 
Születésnapi levél
Kamuti Jenőnek
Az „ezüst-herceg” közben orvosi diplomás lett, kitűnő sebész vált belőle, a MÁV kórház igazgatójaként lett (aktív) nyugdíjas. A sport terén, pedig Magyarországon elsőként UNESCO Fair Play-díj kitüntetésben részesült. A napokban a Nemzet Sportolójává választották. Hihetetlen – 80 éves! – Kadelka Lászlótól
Archívum
Legfrissebb cikkeink
Novák Ferenc Tata előadása Forrószegiek

Meg kell élni a szélcsendet is

Fotóriporteri Életműdíj 2019: Szebeni András

Kovács Edit Jászai Mari-díjas

Minden gyerek jusson el színházba – de hova és mire?

Ézsiás Erzsébet - Vadsóska

Bolgár György - Amikor 64 leszek

The Masters Collection: Ferencsik János

Rengeteg

Színházi Világnapi üzenet 2019

Sajtószemle
Enciklopédia
További cikkek a kertpont.hu portálon
A sokarcú fagyöngy
Szerves talajtakarók
A póréhagyma
Agavék
A vizitorma
A csontritkulásról
Webtechnológia
Technológiák, fejlesztési megoldások, referenciák a Terasz.hu - tól
| M?iaaj?lat | Impresszum | Jogi nyilatkozat |
info@terasz.hu