Dátum: 2020. november 23. hétfő    Mai névnap(ok): Kelemen


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER

Jelenetek egy kivégzésből – utolsó előadás
Az Örkény Színház Barker: Jelenetek egy kivégzésből című drámája utolsó előadását február 9-én tartotta – nagy közönségsikerrel.
Az akkor még Madách Kamara Színház névre hallgató intézmény 2002. április 13-án mutatta be Howard Barker: Jelenetek egy kivégzésből című drámáját Mácsai Pál rendezésében. A Madách téri színház Mácsai vezetésével akkortájt kezdett leválni a körúti nagy Madáchtól, s Mácsai darabválasztását, rendezői munkáját az egész szakma elismeréssel nyugtázta.
Az előadásnak jó közönségvisszhangja is lett, és 2003-ban meghívták a POSZT-ra. Nem ám egy stúdió színpadra, hanem a nagy színház nagy színpadára. A színészek a túlságosan is nagy játéktéren is hiteles alakítást, érvényes előadást nyújtottak. E sorok írója akkor részletesen beszámolt a pécsi előadásról, s végezetül ezt írta:
„A Jelenetek egy kivégzésből olyan előadás, amelyből napokig tudunk töprengve töltekezni”.
Most az Örkény Színházban 54 (56) előadás után (minden bizonnyal a POSZT két vendégjátékával jön ki az 56-os szám) búcsúztak az előadástól. A színház dicséretére legyen mondva, jó előre, mindenhol behirdették az előadást. Volt is közönség: kezdés előtt azt lehetett látni, hogy még a csilláron is lógni fognak.

Hiteles, érvényes, nagyon jó előadás volt az utolsó. Udvaros Dorottyát (Galactia, velencei festőnő) már-már nem is illik dicsérni, minden jelző csak talmi csillogás ahhoz képest, ahogy játszik. Nem is érteni a direktorokat, miért nem tartanak külön ügynökségeket, hogy keressenek számára szerepeket.

 
Ugyanezt érdemelné Rátóti Zoltán is, hiszen a „gyenge jellemű, jó pasi” szerepét, majd tehetségtelenségének fájdalmas felismerését hitelesen alakította. S a többiek: Gálffi László, Végvári Tamás, Dunai Tamás, Kerekes Viktória, Pikali Gerda, Szűcs Gábor, Bíró Kriszta, Crespo Rodrigo, Honti György – mind nagyon jók voltak. Sordo, velencei festő szerepét Lesznek Tibor helyett most Mácsai Pál játszotta. Valójában egy semmi kis szerep, önmagában a kevéske szöveg csak segíti a végkifejletet. Mácsai már-már kabinetalakítást csinál belőle. No, nem lóg ő ki a darabból, nem tolakszik a többiek elé, csak a nagy magyar epizodisták (Bánhidi László, Peti Sándor és a Makláryak) hagyományait követi. Emlékezetes előadást temettek az Örkény Színházban.
Most ünneprontás lenne annak boncolgatásába belemenni, hogy egy sikeres, teltházas darabot valójában miért is kell levenni a műsorról.

Fotó: Peti Péter

[Deák Attila]

Cikk nyomtatása

Küldje el a cikket ismerősének!
 
feladó neve:    
feladó e-mail címe:    
címzett neve:    
címzett e-mail címe:  
 
Születésnapi levél
Szakonyi Károlynak
Mindenek előtt: nem szép félrevezetni a világot! A Németh Lajos lehet, hogy nyolcvankilenc éves, de a Szakonyi Karcsiról senki nem hiszi el, hiába csináltatott magának jó pár éve ilyen szép ősz maszkot. (Kadelka Lászlótól)
Archívum
Legfrissebb cikkeink
Szabó András - Torzulás

Hazám-díj 2020

Születésnapi levél - Szakonyi Károlynak

Kétszázharminc éves a magyar nyelvű színjátszás

Ősbemutató Székesfehérváron

A Hazám-díj Kuratóriumának nyilatkozata

Hajós Trianoni Emléktúra

Az ember tragédiája 2.0

A Békéscsabai Napsugár Bábszínház 2020/2021-es évada

„ Távoli üzenet”

Sajtószemle
Enciklopédia
Webtechnológia
Technológiák, fejlesztési megoldások, referenciák a Terasz.hu - tól