Dátum: 2020. szeptember 25. péntek    Mai névnap(ok): Kende, Kleofás


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER

A városon túl – vissza a természetbe
Kovács Lehel és László Dániel festőművészek alkotásaiból A városon túl címmel rendeztek kiállítást a Fióka Art Galériában. A tárlat, melyet október 9-én Finta József építész nyitott meg, november 2-ig tekinthető meg.
A Fióka Art Galériát a József körút 62. szám alatt 2000 nyarán nyitotta meg Haász Mónika és Pavlovics Tamás. Elsődlegesen a kortárs magyar képző- és iparművészet fiatal, szárnybontogató korosztályának szeretnének lehetőséget biztosítani a bemutatkozásra – névválasztásukkal is erre kívántak utalni. Az elmúlt két év során havonta egy-egy jelentős egyéniségű fiatal művész mutathatta be munkáit.
Kovács Lehel és László Dániel, mindketten harmincon innen, együtt jártak főiskolára, a festőszakon együtt készítették diplomamunkájukat, s most is együtt járnak Erdélybe alkotni, feltöltődni.

 

Ők ketten a fiatal festőművészek azon csoportjához tartoznak, akik a világ bemutatásához nem annyira az absztrakciót választják kifejező eszközül, inkább a klasszikus hagyományokhoz visszanyúlva, de „mai módon, mai dolgokat” akarnak bemutatni. Mostani tárlatuknak A városon túl címet választották, összefoglalva a kiállításon szereplő vedúták és tájképek tematikáját.
A galériában mintegy száz, egyenként 20 x 30 cm-es vászonra festett, keret nélküli olajkép kavalkádszerű bemutatásával a látogatókra bízzák a képek közötti értékhierarchia kialakítását. László Dániel egyforma nagyságú, színes képei a mennyezet alatt sorakoznak, mintha egy filmtekercs kockái lennének. Akár a kinagyított fatörzsrészletek, akár a zöldellő dombokból egy darabka, akár egy falusi templom tornya néz le a szemlélődőre, mind-mind a természet nyugalmát árasztja, s mintha mindegyik az egymás utáni exponálás alapján született posztmodern festészet darabja lenne.

 

Kovács Emil játékosan szétszórva terített festményei kevésbé kötöttek, témaválasztásukban is csapongóbbak, a tájakban megjelenik több figura is. A művész jól megragadja a természetbe kimenekülő emberek boldog hangulatát, plasztikusan ábrázolja a szűrt és súrolt fényeket, a kora esti árnyékokat.
 
 

Kovács Lehel és László Dániel rideg-hideg világunkba visszacsempészi a természet melegségét. Várhatóan nehezen fognak érvényesülni a mai művészvilágban, ha a XXI. században nem igazán divatos tájképfestészet rögös útját választják.
[Deák Attila]

Cikk nyomtatása

Küldje el a cikket ismerősének!
 
feladó neve:    
feladó e-mail címe:    
címzett neve:    
címzett e-mail címe:  
 
Születésnapi levél
Taub Jánosnak
Taub sosem fontoskodik, de kemény és játékos. Szolnokon olyan García Marquezt (a Száz év magányt) alkot a színpadon (Törőcsik, Garas, Mertz), hogy meghívják az előadást Bogotába, a szerző kolumbiai fesztiváljára. (Bodor Páltól)
Archívum
Legfrissebb cikkeink
A Hazám-díj Kuratóriumának nyilatkozata

Hajós Trianoni Emléktúra

Az ember tragédiája 2.0

A Békéscsabai Napsugár Bábszínház 2020/2021-es évada

„ Távoli üzenet”

Déri Miklós fotóművész kiállítása

Átadták az első Heller Ágnes-díjat

Hajós Trianoni Emléktúra - START

Darvay Nagy Adrienne - Szín játék

MGP - Coming out

Sajtószemle
Enciklopédia
Webtechnológia
Technológiák, fejlesztési megoldások, referenciák a Terasz.hu - tól