Dátum: 2020. szeptember 20. vasárnap    Mai névnap(ok): Friderika


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER

Kavecsanszki Gyula, DLA, (Miskolc) festőművész kiállítása
Kavecsanszki Gyula, DLA, (Miskolc) festőművész kiállítását a Pécsi Galériában (Széchenyi tér), 2009. október 30-án megnyitja, Nagy Márta DLA keramikusművész, egyetemi tanár. A tárlat megtekinthető november 29-ig.
Ez a kiállítás a Széchenyi tér átépítése illetve azzal összefüggő térlezárások miatt került ide, erre az októberi időpontra. A Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának Képzőművészeti Mesteriskoláján 2008 – ban védte meg summa cum laude minősítéssel doktori / DLA /disszertációját.
A kiállítás tematikája: A monumentális tusfestészet, mint az ember tehetetlenségének, kiszolgáltatottságának és panteisztikus megvigasztalódásának lírai kifejezése és ábrázolása.
A teljes 16 db. nagyméretű 1.5m x 3.5m –es festészeti anyagból, mindösszesen 5 db. bemutatására kerül sor. Az azóta, sajnos elhunyt mester, Tolvaly Ernő az utolsó pillanatig támogatta a bemutatkozást. A Pécsi Galéria és Vizuális Művészeti Műhely Széchenyi téri kiállítótermében a monumentális festészeti anyagból egy válogatás kerül bemutatásra.

Jelenet az Isteni Színjátékból IV. (2005)
 
Tűztánc I. (1996)
 
Jelenet az Isteni Színjátékból I. (2005)
 
Utolsó nap az óvodában I. (2006)
 
A Jelenetek az Isteni Színjátékból sorozat szintén tusfestészeti anyag és ez a merített eljárással készült sorozat jól kiegészíti a panteisztikus sorozatot, szellemiségét és technikai megoldásait tekintve is. A két sorozattal a tusfestészeti eljárások teljes technikai skáláját be lehet mutatni, a klasszikus megoldásoktól kezdve a merített és az alkalmazott visszacsiszolt eljárásokig bezárólag.
Már a DLA értekezés témája és így a festészeti anyag is vitára adhat okot, mely szerint helyes út-e az ember tehetetlenségének, kiszolgáltatottságának és panteisztikus megvigasztalódásának állapotait a monumentális tusfestészet igencsak szűkre szabott eszközeivel kifejezni. Az is vitára adhat okot, hogy a tus-e a legalkalmasabb technika erre a feladatra. Hiszen az olajfestés lényegesen gazdagabb színvilágot hordozhat.
A merített és a kidolgozott visszacsiszolt tusfestészeti eljárások különös hangulata adták azt a lírai misztikus világot, mely leginkább alkalmas az emberiség mitikus, emlékképet idéző apokaliptikus világának a kifejezésére, melyben az „ÉN” tehetetlenül és kiszolgáltatottan sodródik. Ez a világ ugyanakkor az ember önmaga számára teremtett panteisztikus világ, melyben az ember feltehetően megvigasztalódást is talál.
Mindkét sorozat e világokat boncolgatja, és igyekszik a tusfestészet különleges eljárásai segítségével bemutatni.

[Gamus Árpád]

Cikk nyomtatása

Küldje el a cikket ismerősének!
 
feladó neve:    
feladó e-mail címe:    
címzett neve:    
címzett e-mail címe:  
 
Születésnapi levél
Taub Jánosnak
Taub sosem fontoskodik, de kemény és játékos. Szolnokon olyan García Marquezt (a Száz év magányt) alkot a színpadon (Törőcsik, Garas, Mertz), hogy meghívják az előadást Bogotába, a szerző kolumbiai fesztiváljára. (Bodor Páltól)
Archívum
Legfrissebb cikkeink
A Hazám-díj Kuratóriumának nyilatkozata

Hajós Trianoni Emléktúra

Az ember tragédiája 2.0

A Békéscsabai Napsugár Bábszínház 2020/2021-es évada

„ Távoli üzenet”

Déri Miklós fotóművész kiállítása

Átadták az első Heller Ágnes-díjat

Hajós Trianoni Emléktúra - START

Darvay Nagy Adrienne - Szín játék

MGP - Coming out

Sajtószemle
Enciklopédia
Webtechnológia
Technológiák, fejlesztési megoldások, referenciák a Terasz.hu - tól