Dátum: 2020. november 24. kedd    Mai névnap(ok): Emma


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER

Obszcenírozók
Kétoldalt egy-egy lenge lány, címertartó angyalokként. A parapett nyílásában deréktól térdig hat fekete nadrágos altest. Jobbkéz nadrágzsebben, balkéz mutatóujja a sliccből kikukacodik. Közben Csajkovszkij szól, A hattyuk tava. Pas de six. Sex de six. A TÁPszínház játszói mutatóujjuk helyett kiveszik alsónadrágjukból a teljes berendezést. Zenére rejszolnak a Thália színpadán.
 
A Tápszínház utolsó estén megtöltötte az Alternativ Thália Projekt 2007 nézőterét.
Jordán Adél nagy odaadással, négykézláb, láthatatlan partnerén fellációt végez, majd pornószínésznőként előadja a szín közepén a közösülést. A teljes társulat folytatja a Bükk utca 17. című szappanopera-sorozatukat. A székelykáposzta apoteózisa a műsor: karácsonyi vacsorát habzsol, majd hátat fordítva abbahagyhatatlanul gázt ereszt a boldog család.
Keresztes Tamás és Nagy Ervin sokadszor mutatja be Gladiátor számát. Hússzínű, feszes artista trikóban – Nagy Ervin nadrágjában jókora tömés feszül – emelő attrakciójuk főként nekigyürkőzésből és cirkuszi hepp!- köszönésekből áll, de közben bravúros ügyességgel ügyetlenek, virtuózan csámpásak, komor mosollyal gyűrik az ipart. Cipótáncot ad elő lábán cipő helyet cipóval, fején is cipóval Máthé Zsolt. Pucér: genitáliáira egyetlen cipót szorít félszeg takarásul. Felhevülten kacérkodik a nézőkkel Ubrankovics Júlia. Kiszemel egy fickót az erkély első sorában. Sürgetve színpadra hívja. Bíztatja közös nekigyürkőzésre. Majd ottfelejti szárazra vetett halként. Minden varietészám a szórakoztatóipar kánonjából való. Kicsiny gellert kapnak. Kisiklanak eredeti röppályájukról. Lelepleződik prostituciós színházból eredettségük. Morális biztonságuk viszont abból fakad, hogy a paródiák kacsintás nélküli komolysággal bonyolódnak.

 
Mindent megcsinálnak és bemutatnak, kimondanak a színpadon, amit nem illik, nem szabad, kifejezetten: tilos. Fölsorakoznak a legelején, irtóztatóan hamissan elfújják a Himnuszt. Mégsem visszatetsző. Nem hazaáruló szándékkal énekelnek. Nem a himnuszt csúfolják meg, de mindazokat, akik hamisan dalolják hamis alkalmakkor, kell, nem kell. Juhász András és Péter Boldizsár eltorzító videófelvételei nagy segítség a kínos kabaréhoz: Dömötör András önkínzó telefonbeszélgetése barátnőjét nyaggatva, hogy mi visszatetsző a jellemében, fejre áll: érzékenyen billeg az őszinte és a hamis, az önismeret és a kamuflált határán.
Obszcén latinul illetlent jelent. Eredetileg színházi kifejés lehetett: obscoena. Szcénán kívüli. Vagyis mindaz, amit nem illet elmondani, vagy megmutatni a színpadon. Nemcsak bizonyos durvának minősülő szavak voltak szeméremsértők, hanem vérengző cselekmények, vagy nemi aktusok. A görög tragédiák sátrába (szcena), a valóságos színpadi térbe bekocsizott Agamemnon teteme, fölötte a diadalmas Klütaimnésztrával. Csak a modern színház metélte nyílt színen a szereplőket, s ontotta a vért. Az antik teátrumban színpadon kívül folyt le a gyilkosság, csak a végeredményt tárták a nézők elé. Álszemérem, álszínház, társadalmi-szórakoztatóipari álságok a célpont. Tágítják a bevett illem tűrési határait.
A TÁPszínház avantgarde színházi önképzőkör. Visszavezeti a színházat taburázó tiszteletlenségeihez. Készséget növeszt a rögtönzésekhez. Az eleven színházhoz. Biztonságot ad a könnyed színészi fogalmazáshoz. Elvetemülten disznólkodnak. De nem csámcsognak. Szárazon, feszesen, célra tartottan obszcének. Semmi sem védett tőlük, amit hamisnak tartanak. Tágítják a nézők tűrési határait.
Obszceníroznak.

 
Balla Eszter, Csányi Sándor, Dióssi Gábor, Drobek Attila, Dömötör András, Elek Ferenc, Ezüsthigany, Fenyő Iván, Horváth Ákos, Jordán Adél, Juhász András, Juristovszky Sosa, Keresztes Tamás, Kocsis Gergő, Kovács Lehel, Kunert Péter, Máthé Zsolt, Mészáros Béla, Nagy Ervin, Paizs Miklós, Peer Krisztián, Péter Boldizsár, Polgár Tamás, Schönberger Ádám, Szabó Simon, Tamási Zoltán, Ubrankovics Júlia, Vajdai Vilmos, Vécsi Tibor

Videó: Juhász András és Péter Boldizsár
Rendező: Vajdai Vilmos

Forrás:szinhaz.hu

[MGP]

Cikk nyomtatása

Küldje el a cikket ismerősének!
 
feladó neve:    
feladó e-mail címe:    
címzett neve:    
címzett e-mail címe:  
 
Születésnapi levél
Szakonyi Károlynak
Mindenek előtt: nem szép félrevezetni a világot! A Németh Lajos lehet, hogy nyolcvankilenc éves, de a Szakonyi Karcsiról senki nem hiszi el, hiába csináltatott magának jó pár éve ilyen szép ősz maszkot. (Kadelka Lászlótól)
Archívum
Legfrissebb cikkeink
Szabó András - Torzulás

Hazám-díj 2020

Születésnapi levél - Szakonyi Károlynak

Kétszázharminc éves a magyar nyelvű színjátszás

Ősbemutató Székesfehérváron

A Hazám-díj Kuratóriumának nyilatkozata

Hajós Trianoni Emléktúra

Az ember tragédiája 2.0

A Békéscsabai Napsugár Bábszínház 2020/2021-es évada

„ Távoli üzenet”

Sajtószemle
Enciklopédia
Webtechnológia
Technológiák, fejlesztési megoldások, referenciák a Terasz.hu - tól